Техносвіт

Toyota була шокована швидкістю розробки електромобілів BYD, – Reuters

Toyota була шокована швидкістю розробки електромобілів BYD, - Reuters

Виробництво автомобілів BYD. Джерело: BYD

Ще недавно на створення нового автомобіля йшло чотири-п’ять років – від першого ескізу до конвеєра. В епоху електромобілів китайські автовиробники повністю переписали ці правила: тепер розробка триває лише два роки, а нові моделі виходять на ринок з тією самою частотою, з якою оновлюються смартфони або ноутбуки.

Що відомо

Навіть Toyota, найбільший автовиробник у світі, виявилася не готовою до такого темпу. Працюючи з BYD над спільною моделлю bZ3, японці були буквально приголомшені тим, як швидко і по-іншому китайська компанія підходить до розробки машин. За даними Reuters, у процесі створення bZ3 Toyota була “приголомшена” методами BYD.

BYD працює як стартап із Кремнієвої долини. Інженери без вагань вносять серйозні зміни в конструкцію вже на пізніх етапах проєкту. Їхній підхід нагадує філософію IT-компаній: “запускай – а потім виправляй”. Машина може вийти на ринок не в ідеальному вигляді, але досить гарною, щоб продаватися – і поліпшуватися під час життєвого циклу.

Для Toyota такий підхід чужий. Японці славляться своєю скрупульозністю: кожна модель проходить через кілька стадій прототипів, причому кожна ітерація випробовується десятками тисяч кілометрів пробігу, щоб досягти легендарної надійності. Саме це зробило Toyota еталоном довговічності.

Проте японці визнали, що у BYD є чому повчитися. Хоча Toyota залишається обережною, особливо в питанні надійності на довгостроковій дистанції – поки ще рано судити, як поведуть себе китайські електромобілі через 10-15 років.

Електричний седан Toyota bZ3, оснащений батареями BYD Blade LFP, має запас ходу до 600 км за китайським циклом CLTC. Але головне – ціна: лише $27 000 до субсидій. А просторий і сучасний bZ3X – спільна розробка з GAC – коштує і зовсім $22 000, попри лідар, просунуту електроніку Qualcomm і Nvidia, і комплекс автоматизованого водіння від Momenta.

Китайські компанії, зокрема BYD, скорочують цикл розробки завдяки:

  • 12-годинного робочого дня шість днів на тиждень;
  • меншої кількості прототипів і тестів;
  • широкого використання симуляцій і штучного інтелекту;
  • паралельної роботи над компонентами, на відміну від традиційної поетапної схеми.

У 2024 році BYD продала 4,3 мільйона автомобілів – це вдвічі менше, ніж у Toyota (10,7 млн), але темпи вражають. Компанія вже стала сьомим автовиробником у світі за обсягом продажів і не приховує своїх амбіцій наздогнати та перегнати японського гіганта.

Джерело: Reuters

Інше в категорії